ANLAM
ÇÖZÜMLEME TABLOSU(AÇT)
• Şematik Özellikler Analizi ?
•
Anlam
çözümleme tabloları kavramların tanımlayıcı ve ayırt edici özelliklerinin
öğrenilmesinde etkili bir biçimde kullanılır.
•
Öğrencilerin
de katıldığı bir etkinlikle iki boyutlu bir tablo olarak geliştirilmiştir.
•
Öğrenci
bu aracı hazırlarken öğrendiği sözcülerin anlamlarını daha önceki bildiği
sözcüklere bağlar, böylece kavram geliştirmiş olur. Aşağıdaki tabloda tarım
ürünleri yetiştirildiği bölgelerle eşleştirilerek özellikleri ortaya
koyulmuştur
•
Bölgelerin
genel özelliklerini bilen bir öğrenci bu bölgede yetişen bitkinin genel
fizyoloşik ve fiziksel (sıcaklık, yağış,
bulutluluk, yetişme dönemi vb) ihtiyaçlarını da anlayacaktır
• Alam çözümleme tablosunun sınıf etkinliği olarak geliştirilmesi için izlenilmesi gereken basamaklar ise şöyledir.
1.
Öğretmen
ders içeriğine uygun konu seçer
2.
Konu
başlığı tahtaya yazılır
3.
Öğrencilerin bu başlık altında bulduğu örnekler alt alta
yazılır
4.
Bulunan
örnekler örneklerin genel özellikleri sorulur
- Bundan sonra 2 boyutlu bir tablo hazırlanır ve öğrencilerin de defterlerine çizmeleri istenir.
- “X “ işareti ile kavramlar ile özelliklerin kesiştiği kutucuklar işaretlenir
•
Konular
işlendikten sonra öğrencilere daha önce hazırlanmış olan anlam çözümleme
tabloları tamamlamaları istenmektedir.
• Bu sayede öğrencilerin konu ile ilgili eksiklikleri belirlene bilir.
http://1drv.ms/1thWygW
KAYNAKLAR
Öğretim Yöntem ve Teknikleri( KPSS2011) İhtiyaç Yayınları
www.marmaracografya.com
Uğur ATASOY
Kavramların tanımlanması ve ayırt edilmesi için öğrencinin de aktif katılımıyla önceki bildikleriyle yeni öğrendikleri arasında bağ kurmasını sağlar.
YanıtlaSilçok faydalı ve etkili bir yöntem.
YanıtlaSilAnlam çözümleme tabloları kavramların tanımlayıcı ve ayırt edici özelliklerinin öğrenilmesinde etkili bir biçimde kullanıldığı için. kullanacağım bir yöntem.
YanıtlaSilÖğrencininde aktif katılımı olan kalıcı öğrenmenın gerçekleştiği etkili bir yöntem. Sunduğunuz bilgiler için teşekkürler
YanıtlaSilÇok güzel tablo
YanıtlaSil